افزایش سن و سوخت و ساز | ورزش

شاید تا بحال فهمیده باشین که هرچه سن مون بالاتر میره، باید به طور متناسب، مصرف غذامون رو کم کنیم تا در وزن ایده آلمان بمونیم. یا به زبون دیگه، میشه گفت که هر چی سن تون بالاتر میره، وعده غذاییتان باید کمتر شه.

به چه دلیل اینجور اتفاقی میفته؟

به خاطر این که هر چی پا به سن می ذاریم، سوخت و ساز بدنمون کندتر می شه. محققان دلیل اونو فعالیت کمتر میتوکندری -سلولی که کار تنفس در انداما رو انجام داده و بیشتر انرژی لازم بدن رو تولید می کنه- به دلیل کم شدن اندازه اون در سنین بالا می دونن. دلیل دیگری که متأثر از کاهش فعالیت میتوکندریه، ضعیف شدن عضلاته.

این آسیب بنام Saropeni (پیری عضلات) شناخته می شه و همیشه باید انتظار اینجور اتفاقی رو در اثر افزایش سن داشت. این آسیب با سست شدن، ضعف عضلات و کاهش حجم اونا خودشو نشون می ده. عضلات انرژی خود رو از پروتئین می گیرن، و وقتی حجم عضلات کاهش پیدا کنه، اندازه انرژی بیشتری هم از کف میره.

منبع : fitnessmagazine.ir

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *