افزایش سوخت و ساز بدن با این روش ها | تغذیه سالم

به گزارش ایران ناز تاحالا براتون اتفاق افتاده که به شخصی که وضعیت بدنی خوبی داره نگاه کنین و فکر کنین که: “فوق العاده س! ولی من نمی تونم، من عاشق خوردنم”؟ این موقعیت واسه من پیش اومده. بارها از مراجعه کنندگان این رو شنیدم که:”دلم می خواد ظاهر بهتری داشته باشم،

 

 

واسه خلاص شدن از شر چربیای اضافه بدن باید اندازه دریافت کالری کم بشه. و کم شدن اندازه کالری به معنی رعایت در غذا خوردن هستش. و معنی “رعایت در غذا خوردن” با معنی “گرسنگی کشیدن” فرق داره.ایجاد تغییر در ظاهر بدن به شکل مثبتی واسه بالا بردن عزت نفس معنیش این نیس

 

افزایش سوخت و ساز بدن با این روش ها

 

که کاهش موقتی در کالری دریافتی (که همیشه باید موقتی باشه) تنها راه حل هست. روشای بسیاری واسه تغییر دادن و بهبود جسم شما هست بدون اینکه در شرایطی قرار بگیرین که احساس کنین اگه سر یه میز پر از غذا بشینین دیگه قابل اعتماد نیستین!واسه تغذیه سوخت و ساز بدنتون با مقدار کافی و مناسب غذا ثابت قدم باشین

 

بدیش اینه تغییر جسمی و بدنی بخاطر وجود مفاهیمی مثل هورمونا، گذشته رژیمی، وراثت، استرس و چگونگی سبک زندگی که هر کدوم در تعیین وضعیت سوخت و سازی ما نقشی رو دوش دارن چیزی پیچیده س. اندازه سوخت و ساز پویا و دینامیکه، و بدن آدم توانایی عجیبی واسه برابری پذیری داره.

 

تحقیقات نشون میدن که روند سوخت و ساز می تونه در اثر رژیمای غذایی کم کالری بلندمدت کنه شه، که این باعث ایجاد محیطی هورمونی می شه که نسبت به از دست دادن چربی مقاومه. علاوه بر این، هر چی شما مدت بیشتری در برابر کاهش شدید کالری دریافتی قرار بگیرین،

 

 

خطر بیشتری واسه پس زدن این روند و جذب چربی بیشتر در دراز مدت به وجود میاد.چیجوری میشه قدم اول رو واسه جلوگیری از این روند برداشت؟از جزییات غذای دریافتی روزانه خود خبردار شین و بعد واسه اثبات اون بکوشید تا بدنتون بتونه موافق شه. اگه مقدار کالری دریافتی واسه اندازه بدنی و اندازه فعالیت تون کافی و اکتفا باشه،

 

احساس و کارکرد بهتری دارین و از دید ظاهری بهتر به نظر می رسین.با ثبت و یادداشت کردن غذای دریافتی خود در یکی از برنامه های آسون-واسه-استفاده (کامپیوتری) شروع کنین یا یه ژورنال غذایی درست کنین. یادتون باشه که مقادیر کافی از “بزرگ مغذیا” در نظر بگیرین (پروتیین، کربوهیدراتا و چربیا)

 

و نه فقط کالری دریافتی کلی رو. به یه متخصص دارای صلاحیت مراجعه کنین تا در مورد “بزرگ مغذیا” راهنمایی تون کنه.هیچی رو حذف نکنیدمطمءنم جملاتی مثل اینا رو شنیدین”نون سفید ممنوع””کیک و نون و شیرینی بده”و از دید منطقی هم قبول کردنیه که از خوراکیایی که مغذی نیستن دوری شه.

 

 

ولی اگه واقعی نگاه کنیم، رژیم غذایی ای که غذاهای مورد علاقه شما، یا حتی بدتر از اون، یه گروه کامل غذایی رو حذف کنه محکوم به شکسته و حتی به طور بالقوه موجب اثرات مضری روی سلامتی تون می شه.مثلا، چربیا در بعضی پروسهای مهم در بدن ما مشارکت دارن،

 

مثل کارکرد بهتر اعصاب و مغز، پس یه رژیم غذایی کم چربی یا بدون چربی می تونه تاثیر منفی داشته باشه.علاوه بر خطرات سلامتی، تلاش واسه دوری همیشگی از غذاهای دلخواه و مورد علاقه تون فقط باعث افزایش اشتیاق و ولع نسبت به اونا می شه.

 

و احتمال این که واسه دوری از اون غذای مورد علاقه در مصرف غذاهای دیگری زیاده روی کنین زیاد می کنه. و هر بار که پرخوری می کنین احساس ناراحتی به سراغتون میاد و واسه جبران اون به محدود کردن خودتون روی میارید.هر چی سریع تر خود رو از این چرخه محدودسازی و پرخوری رها کنین بهتره.

.

منبع :

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *