افزایش سوزاندن کالری ها با میل این غذاها | تغذیه سالم

افزایش سوزوندن کالریا با میل این غذاها

اخبار روز تغذیه : کمی سرعت دادن به سوخت و ساز بدن جوری کار سختی نیس. فقط کافیه این غذاها رو به برنامه غذایی خود راه بدین.

پایگاه اطلاع رسانی آتیسام :

  • ۱- فلفل تند:

ترکیب کپسایسین که فلفل تندی خود رو از اون داره، با بالا بردن سرعت سوخت و ساز و کنترل هوس غذایی رابطه مستقیم داره.

افزایش سوزوندن کالری ها با میل این غذاها

  • ۲- غلات کامل:

غلات کامل شامل مقدار زیادی فیبر و کربوهیدراتای پیچیده هستن، که به بالا بردن سرعت سوخت و سازتان کمک می کنه. فقط دقت کنین تا از غلات کامل واقعی رو بخورین.

  • ۳- قهوه:

کافئین به شکل طبیعی سیستم عصبی مرکزی رو تحریک می کنه، نوشیدن روزانه قهوه می تونه ۵ تا ۸ درصد سرعت متابولیزم رو بالا ببره.

  • ۴- سرکه:

سرکه امتیازات زیادی واسه سلامت داره از جمله توانایی سوزوندن چربی. تحقیقات نشون داده اسیدی در سرکه هست که به ژنا سیگنال می فرستد تا چربیا رو بشکنن. هم اینکه به کار گیری مقداری سرکه پس از خوردن کربوهیدراتای تصفیه شده باعث می شه از بالا رفتن یهویی قند خون جلوگیری شه.

  • ۵- مرکبات:

خوردن مرکبات هم به سوزوندن چربیا کمک می کنه و هم روی سوخت و ساز تاثیر میذاره. دفعه دیگری که به دنبال میان وعده بودین یه گریپ فروت یا پرتغال بخورین تا سطح انسولین بدن کنترل شه.

  • ۶- ادویه جات:

ادویه جات یکی از آسونترین موارد واسه به کارگیریه، تا سرعت سوخت و ساز بدن رو بالا نگه داره. ادویه هایی مانند زردچوبه و دارچین بهترین تاثیر رو روی بالا بردن گرما بدن، و هم اینکه بالا بردن سرعت سوزوندن چربی دارن.

.

منبع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *