افزایش عمر با مصرف روزانه غذای تند و پرادویه | تغذیه سالم

افزایش عمر با مصرف روزانه غذای تند و پرادویه

افزایش عمر با مصرف روزانه غذای تند و پرادویه

تغذیه

ذائقه های بیشماری در سر تا سر دنیا و به اندازه تموم آدما وجود دارن اما غذای تند غذایی نیس که واسه هر ذائقه ای مطلوب باشه! در مقابل میشه گفت که خیلیا هم وجود دارن که عاشق این طعم هستن. محققان فکر می کنن مصرف این غذاا فواید بسیاری واسه سلامتی فرد به دنبال داره.

کارشناس ارشد تغذیه دانشکده تغذیه و علوم غذایی شیراز، گفت: به گزارش مرکز ملی کنترل و پیشگیری از بیماریای هاروارد، مصرف روزانه غذای تند و پرادویه اندازه مرگ و میر رو کاهش و پس طول عمر رو زیاد می کنه.

“فاطمه صادقی” با در نظر گرفتن تحقیقات زیاد انجام شده در این مورد، گفت: ادویه هایی مانند زیره سبز، دارچین، زردچوبه و فلفل مشکی و قرمز می تونن دلیل افزایش سرعت متابولیسم شده و ضمن افزایش اندازه سوخت و ساز بدن، اشتها رو کم کنن.

اون از دیگر امتیازات مصرف ادویه به کاهش التهاب اشاره کرد و اضافه کرد: “کرکومین” موجود در ترکیب زردچوبه، می تونه التهاب رو در بدن کم کنه.

این کارشناس ارشد تغذیه، اضافه کرد: در طب سنتی زنجبیل و سیر واسه درمان بیماریایی مانند آرتریت، مشکلات خودایمنی و حتی سردرد و حالت تهوع مورد استفاده بوده.

صادقی ادامه داد: اودیه ها ممکنه اثراتی در مورد پیشگیری و مقابله با سلولای سرطانی هم دارا باشن؛ چون که در تحقیقات دیده شده “کپسایسین”، ماده فعال فلفل قرمز، سلولای سرطانی رو ضعیف کرده و می تونه اونا رو نابود کنه.

ایشون اینو هم به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین گفتن: مصرف اودیه ها می تونه در مقابله با باکتریا هم به درد بخور واقع شه؛ به طور مثال زیره و زردچوبه اثرات آنتی اکسیدانی و ضد میکروبی قوی دارن که می تونن در برابر باکتریای مضر از بدن مراقبت کنن.

.

منبع : pezeshk.us

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *