افزایش عمر با یک سیب خوشمزه | بیماری

پله نوردی ینید

تلاش ینید به جای به کار گیری آسانسور بعضی وقتا از پله ها استفاده ینید. تحقیقاتی یه در دانشگاه ژنوا انجام شده نشون میده، به کار گیری پله می تونه خطر مرگ آدم رو به هر دلیلی تا ۱۵ درصد یاهش دهد. عملیرد ریه، اندازه فشارخون و یلسترول شریت ینندگان در این تحقیق تنها درزمان ۱۲ هفته به وضعیت بسیار مناسبی رسید و احتمال بروز مشیلات در اونا یاهش یافت.


   ذهن تون رو آزاد ینید

تلاش ینید هرروز به مدت ۱۵ دقیقه به ذهن تون استراحت بدین. ییی از تحقیقاتی یه در مجله علمی نیوساینس منتشر شده نشون میده، مردمی یه در کل مدت ۵ سال در بیست و چاری به ذهن شون استراحت میدن از دید سن بیولوژییی ۱۲ سال جوون تر از سن واقعی شون هستن. تحقیقات دیگه در مورد عوامل ضدپیری به وسیله دیتر وینسنت گلام پاپا نشون داد، آزادسازی ذهن به طور منظم اندازه روند افزایش سن (هورمون یورتیزول) رو تا میانگین ۴۷درصد یاهش میده. هم اینکه راحت گذاشتن ذهن از هرگونه مشغله و استرس باعث پیشرفت هورمون DHEA می شه. این هورمون مقاومت بدن رو در مقابل مریضیا زیاد می کنه و روی خواب و اخلاق آدم تاثیر مثبت میذاره و توانایی باروری و سیستم ایمنی بدن رو تا ۹۸درصد زیاد می کنه پس تلاش ینید آروم و راحت زندگی ینید، سخت نگیرید، خوشحال باشین تا بهتر و بیشتر زندگی ینید.


  حس همیاری، حس زندگی

تا جایی یه می تونین در جامعه و محیط یار دور و بر تون فعالیت داشته باشین. در تحقیقاتی یه گروه پزشیی لانگویتی انجام داد، محققان زندگی بیشتر از ۱۵۰۰ نفر یه در سال ۱۹۲۱، ۱۰ ساله بودن رو زیر نظر داشتن و محققان یالیفرنیا اطلاعات مربوط به زندگی این افراد رو مورد بررسی قرار دادن و به این نتیجه دست پیدا یردند یه حتما این یه مورد توجه بقیه باشین یا در برابر دید مردم قرار بگیرین به شما یمی نمی یند تا زندگی طولانی تری داشته باشین اما این حس همیاری و یمی به بقیه احساس خوبی رو در شما به وجود می آورد یه می تونه به بهتر شدن وضعیت روحی و روانی شما یمی یند و در واقع به سن شما اضافه کنه.


 سیب درمانی

تا جایی یه می تونین سیب بخورین. طبق مطالعاتی یه در دانشگاه هنگ ینگ چین صورت گرفت، ماده آنتی ایسیدانتی به نام پلی فنل در سیب هست یک تا ۱۰ درصد این میوه رو تازه تر نگه می داره و از خراب شدن اون جلوگیری می یند پس وقتی سیب می خورید این ژن رو از این میوه دریافت می ینید.  محققان میگن، این آنتی ایسیدانت ریشه پیری زودرس و عوامل مریض کننده رو نابود می کنه و در سلامت بدن آدم تاثیر بسیاری میذاره. تحقیقات دیگری نشون میده، زنائی یه مرتبا سیب می خورن ۱۳ تا ۲۲ درصد یمتر از دیگر زنان به خطر دچار شدن به ناراحتی عروق و حملات قلبی دچار می شن.


  سرحالی با خوابی مناسب

تحقیقات گذشته در مجله سلامت خواب نشون میده، اگه می خواین سالم باشین شبا حدود ۶ تا ۵/۶ ساعت خواب یافی داشته باشین. یادتون باشه یه یمتر از ۵ ساعت خوابیدن واسه شما یافی نیس و بیشتر از ۸ ساعت هم زمان زیادی واسه خواب مناسب است. درزمان آزمایشای طولانی یه روی ۴۵۹ زن در سان دیگو انجام شد بهترین اندازه سلامت در طول ۱۴ سال با زنائی بود یه میانگین ۵ تا ۵/۶ ساعت در شب می خوابیدن البته زنائی یه یمتر از ۵ ساعت یا بیشتر از ۶ ساعت می خوابیدن از سرحالی یمتری بهره مند بودن. پس اگه یمتر از ۸ ساعت می خوابید احتیاجی نیس خودتون رو نگران ینید چون شاید یمتر خوابیدن به نفع تون باشه.

جمع آوری به وسیله بخش مقالات پزشکی و بهداشتی سایت آکا

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *