افزایش عملکرد مغز با تغذیه سالم | تغذیه سالم

تغذیه سالم واسه افزایش کارکرد مغز

واسه افزایش تواناییای مغز و بهبود کارکرد اون پیشنهاد می کنیم با مواد غذایی به درد بخور در این مورد آشنا شید. سلامت مغز وابسته به تغذیه سالمه. رژیم غذایی کم چرب و رژیم مدیترانه ای کمک زیادی به شما در این مورد می کنه.

هیچ ماده جادویی موجود نیس که بتونه ضریب هوشی شما رو بیشتر کنه یا شما رو باهوش تر کنه. اما ماده هایی مثل کافئین، توانایی این رو دارن که به تمرکز کردن بهتر کمک کنن و انرژی بخش هستن.

قهوه، شکلات، نوشابه های انرژی زا و بعضی از داروها این ماده رو دارن. کافئین اثر کوتاه مدت داره و می تونه هنگام خواب آلودگی شما رو حواس جمع نگه داره. اما زیاده روی در مصرف کافئین، شما رو عصبی می کنه.

منبع پروتئینی فوق العاده ای که واقعا واسه سلامت مغز و بهبود کارکرد مغز کلیدیه، گوشت ماهی است، به خاطر وجود امگا ۳ خیلی زیاد. این ماده قدرت عجیبی به مغز میده.

رژیمای غذایی که اندازه بیشتری از گوشت ماهی در اون گذاشته شده باشه، احتمال زوال عقل و سکته های مغزی رو خیلی کم می کنه و فرسودگی روانی رو خیلی کندتر می کنه.

هم اینکه این که نقش مهمی در افزایش قدرت حافظه و حفظ سلامتی حافظه در دوران سالمندی داره. پس دو بار در هفته، ماهی بخورین.

آجیلا و دانه ها، منبع خیلی خوبی از آنتی اکسیدان ها و به خصوص ویتامین E هستن. این ماده نابودی شناختی رو با افزایش سن، کم تر می کنه.

شکلات تلخ هم پر از این آنتی اکسیدانا هستش، و البته محرکای طبیعی مثل کافئین هم داره که می تونه تمرکز ذهنی رو زیاد کنه.

هرچند مغز ما قویترین رایانه در سیاره زمین حساب می شه اما این رایانه قوی هم بعضی وقتا به خطا میره. ما آدما بیشتر وقت خود رو صرف انباشتن چیزای جور واجور و بی فایده به داخل مغزمون می کنیم.

مهم نیس مغز ما چقدر قدرتمنده، چیزی که مهمه اینه که بدونیم این عضو نیاز به جبران و زنده کردن خود داره تا بتونه قالب و توانایی خود رو حفظ کنه.

محققان روشای مختلفی رو واسه سوپرشارژ کردن و افزایش کارآیی مغز ارائه کردن که در این مقاله آسونترین اونا ارائه شده تا هر فردی بتونه به محض احساس نیاز، به اونا دسترسی داشته باشه و اونا رو بکار بسته و از امتیازات اون بهره مند شه:

محققان در جدیدترین تحقیقات خود فهمیدن مصرف روغن زیتون و آجیل و قرار دادن اونا در رژیم غذایی روزانه دلیل تقویت مغز می شه.

جالبه بدونین؛ روغن زیتون و آجیل از اجزای رژیم غذایی مدیترانه ای است و می تونه هم اینکه دلیل بهبود سلامت قلب و مغز افراد شه.

علاوه بر حفظ سلامت و توان ذهنی مخصوصا در دوران سالمندی رژیم غذایی کم چرب دلیل بهبود سلامت قلب و هم دفع شکلای جور واجور سرطانا می شه.

.

منبع : mihantaz.com

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *