دانلود پایان نامه ارشد رشته مدیریت

عنوان کامل پایان نامه :

 مطالعه تاثیر ابزار ترفیعی بر خرید بیمه‌نامه‌های اتومبیل

قسمتی از متن پایان نامه :

– بازاریابی در بیمه

در صنعت بیمه، بازاریابی امری صرفاً اقتصادی نیست تا به این وسیله سودآوری شرکت ها و نمایندگان را افزایش دهد، بلکه امکانی می باشد برای آگاهی بخشیدن به مردم، برای اینکه از بیمه، وسیله محکم و مطمئنی برای رفع نیازهای آینده خود فراهم آورند.

بازاریابی بیمه ازمقولات استراتژیک در بیمه می باشد و نوعی فرایند اجتماعی، مدیریتی می باشد که توسط شبکه فروش و بازاریابان خدمات بیمه ای با بیمه گذاران مبادله شده تا خواسته های همدیگر را برآورده سازند. لذا با در نظر داشتن ماهیت اجتماعی بودن این فرایند و ارتباط مستقیم شبکه فروش و بازاریابان با مشتریان در بازار رقابت، هرگونه نقص، عدم رضایت یا پیشنهاد بیمه گذار به شرکت انتقال می یابد و باعث تغییر توجه، جهت یا اندازه شرکت در جهت ارتقا و بالابردن کمی و کیفی محصول یا ارائه خدمت می گردد(صحت و همکاران، 1390).

2-3- آمیخته های بازاریابی در صنعت بیمه

آمیخته های بازاریابی، مجموعه ای از فعالیت های بازاریابی می باشد که یک سازمان با اقدام به آن به بهترین شکل نیازهای بازارهای هدفش را برآورده می کند. کسب و کار بیمه با خدمات فروش سرو کار دارد، پس تشکیل آمیخته بازاریابی برای آن الزامی می باشد. در واقع برای ارضاء نیازها و خواسته های مشتریان بیمه، مدیران مجموعه ابزاری در اختیار دارد که به این مجموعه ابزارها، « آمیخته بازاریابی » گفته می گردد.

مک کارتی در دهه 1960 چهار عنصر آمیخته بازاریابی را معرفی نمود. پس از آن سایر محققان با مطالعه صنعت خدمات و توسعه افسارگسیخته بخش خدمات در اقتصاد جهانی و کشورها با در نظر داشتن ماهیت خدمات و بنگاههای خدمات محور  عناصر بازاریابی را افزودند بطوری که در حوزه خدمات غالباً از هشت عنصر صحبت به میان می آید و ازآنجا که تمامی این هشت عنصر با حرف پی  ( P) شروع می شوند، اصطلاحاً به آن هشت پی ( 8P’s) گفته می گردد(درگی، 1390).

 

2-3-1- محصول

محصول چیزی می باشد برای جلب توجه، بهره گیری و یا مصرف که در بازار عرضه می گردد و می تواند نیازها و خواسته ها را برآورده کند. محصول چیزی فراتر از یک کالای قابل لمس می باشد. محصول شامل ابعاد فیزیکی، خدمت به مشتریان، مکان، سازمان، ایده سازنده و یا ترکیبی از آنها می باشد(Kotler and Armestrang,2000). پس شرکت بیمه، خدماتی را می فروشد که محصولات آن شرکت محسوب می‎شوند. وقتی فرد یا سازمانی بیمه نامه ای می خرد، او نه تنها بیمه نامه خریداری می کند، بلکه به همراه آن، همکاری و مشاوره نماینده، اعتبار شرکت بیمه و امکانات ادعای خسارت و جبران خسارت را نیز به دست می آورد. طبیعی می باشد که کاربران انتظار بازدهی متعارف برای سرمایه گذاری هایشان داشته باشند و شرکت‎های بیمه نیز به دنبال حداکثرسازی سودآوری خود باشند. با این حال، هنگام تصمیم گیری درمورد پرتفوی یا ترکیب محصول بایستی خدمات یا طرح ها انگیزشی باشند (سبزی و همکاران، 1390، 33). در باره اجزای اصلی محصول می توان به مواردی مانند تنوع، کیفیت، طراحی، ویژگی و امکانات محصول، نام تجاری، بسته بندی، اندازه، خدمات پس از فروش، ضمانت آن تصریح نمود(Maleki, 2002). مؤلفه عنصر محصول در صنعت بیمه عبارتند از:

  • اصلاح و بهبود شرایط بیمه نامه ها
  • ارائه ضمانت نامه های عینی در زمان فروش بیمه نامه ها
  • در نظر داشتن نیازهای بیمه گذاران(رضاییان و برفوئی، 1386: 32).

سوالات یا اهداف این پایان نامه :

اهداف پژوهش

 1-7-1- اهداف علمی

مطالعه تاثیر ابزار  ترفیعی( تبلیغات ) بر خرید بیمه نامه های اتومبیل در شرکت بیمه پارسیان در استان گیلان

1-7-2- اهداف کاربردی

هدف بکار گیری نتایج حاصل از پژوهش در شرکت بیمه پارسیان در استان گیلان می باشد.

 

1-7-3- اهداف ویژه

  • سنجش اندازه تاثیر تبلیغات تلوبزیونی و رادیویی و جاده ای و روزنامه و مجلات و اینترنتی از طریق آگاهی بر فرآیند اقدام به خرید بیمه نامه های اتومبیل از سوی بیمه گذاران
  • سنجش اندازه تاثیر آگاهی بر علاقه بیمه گذاران
  • سنجش اندازه تاثیر علاقه بر تمایل بیمه گذاران
  • سنجش اندازه تاثیر تمایل براقدام به خرید بیمه گذاران
  • الویت بندی ابزارهای ترفیعی تبلیغات بر اقدام خرید بیمه نامه اتومبیل از سوی بیمه گذاران
  • ارائه راهکارهای مناسب برای بکار گیری رسانه های تبلیغاتی در جهت افزایش فروش بیمه نامه ها
  • شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید

 

لینک متن کامل پایان نامه رشته مدیریت با عنوان : مطالعه تاثیر ابزار ترفیعی بر خرید بیمه‌نامه‌های اتومبیل  با فرمت ورد