دانلود پایان نامه ارشد رشته مدیریت

عنوان کامل پایان نامه :

 مطالعه تاثیر ابزار ترفیعی بر خرید بیمه‌نامه‌های اتومبیل

قسمتی از متن پایان نامه :

– محصول

محصول چیزی می باشد برای جلب توجه، بهره گیری و یا مصرف که در بازار عرضه می گردد و می تواند نیازها و خواسته ها را برآورده کند. محصول چیزی فراتر از یک کالای قابل لمس می باشد. محصول شامل ابعاد فیزیکی، خدمت به مشتریان، مکان، سازمان، ایده سازنده و یا ترکیبی از آنها می باشد(Kotler and Armestrang,2000). پس شرکت بیمه، خدماتی را می فروشد که محصولات آن شرکت محسوب می‎شوند. وقتی فرد یا سازمانی بیمه نامه ای می خرد، او نه تنها بیمه نامه خریداری می کند، بلکه به همراه آن، همکاری و مشاوره نماینده، اعتبار شرکت بیمه و امکانات ادعای خسارت و جبران خسارت را نیز به دست می آورد. طبیعی می باشد که کاربران انتظار بازدهی متعارف برای سرمایه گذاری هایشان داشته باشند و شرکت‎های بیمه نیز به دنبال حداکثرسازی سودآوری خود باشند. با این حال، هنگام تصمیم گیری درمورد پرتفوی یا ترکیب محصول بایستی خدمات یا طرح ها انگیزشی باشند (سبزی و همکاران، 1390، 33). در باره اجزای اصلی محصول می توان به مواردی مانند تنوع، کیفیت، طراحی، ویژگی و امکانات محصول، نام تجاری، بسته بندی، اندازه، خدمات پس از فروش، ضمانت آن تصریح نمود(Maleki, 2002). مؤلفه عنصر محصول در صنعت بیمه عبارتند از:

  • اصلاح و بهبود شرایط بیمه نامه ها
  • ارائه ضمانت نامه های عینی در زمان فروش بیمه نامه ها
  • در نظر داشتن نیازهای بیمه گذاران(رضاییان و برفوئی، 1386: 32).

2-3-2- قیمت

قیمت، به مقدار پولی تصریح دارد که فرد برای بهره گیری از محصول، بایستی بپردازد. تنظیم قیمت برای یک محصول نیازمند درک عمیق از تأثیر نمادین آن محصول داردو در واقع قیمت تأثیر مهمی در تعریف محصول در بازار هدف دارد(Hawkins, 2005). در کسب و کار بیمه، تصمیمات قیمت گذاری با عوامل زیر مرتبط می باشد:

  • حق بیمه پرداخت شده برای بیمه نامه ها
  • بهره پرداخت شده برای عدم پرداخت حق بیمه ها و تسهیلات اعتباری
  • کارمزد پرداخت شده برای فعالیت های مشاوره ای و بیمه ای(سبزی و همکاران، 1390، 33).
  • کاهش اندازه حق بیمه پرداختی
  • دادن تخفیف به مناسبت های مختلف
  • تفاوت نرخ بهره اعطائی بانک به سپرده گذاران بلندمدت با بهره منطور سده در محاسبه حق بیمه توسط شرکتهای بیمه
  • شرایط پرداخت اقساط بیمه نامه و طول مدت دوره های اعتباری بیمه نامه ها
  • عدم تطابق قیمت و سرمایه پرداختی از طرف شرکت بیمه به بیمه گذار در پایان مدت بیمه نامه با تورم در آن وقت
  • سطح قیمت رقبا در محصولات مشابه
  • تناسب قیمت با کیفیت و ارزش ترجیحی در مقایسه با رقبا و خدمات مشابه (رضاییان و برفوئی، 1386: 33).

شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید

 

سوالات یا اهداف این پایان نامه :

اهداف پژوهش

 1-7-1- اهداف علمی

مطالعه تاثیر ابزار  ترفیعی( تبلیغات ) بر خرید بیمه نامه های اتومبیل در شرکت بیمه پارسیان در استان گیلان

1-7-2- اهداف کاربردی

هدف بکار گیری نتایج حاصل از پژوهش در شرکت بیمه پارسیان در استان گیلان می باشد.

 

1-7-3- اهداف ویژه

  • سنجش اندازه تاثیر تبلیغات تلوبزیونی و رادیویی و جاده ای و روزنامه و مجلات و اینترنتی از طریق آگاهی بر فرآیند اقدام به خرید بیمه نامه های اتومبیل از سوی بیمه گذاران
  • سنجش اندازه تاثیر آگاهی بر علاقه بیمه گذاران
  • سنجش اندازه تاثیر علاقه بر تمایل بیمه گذاران
  • سنجش اندازه تاثیر تمایل براقدام به خرید بیمه گذاران
  • الویت بندی ابزارهای ترفیعی تبلیغات بر اقدام خرید بیمه نامه اتومبیل از سوی بیمه گذاران
  • ارائه راهکارهای مناسب برای بکار گیری رسانه های تبلیغاتی در جهت افزایش فروش بیمه نامه ها

 

لینک متن کامل پایان نامه رشته مدیریت با عنوان : مطالعه تاثیر ابزار ترفیعی بر خرید بیمه‌نامه‌های اتومبیل  با فرمت ورد