دانلود پایان نامه ارشد رشته مدیریت

عنوان کامل پایان نامه :

 مطالعه تاثیر ابزار ترفیعی بر خرید بیمه‌نامه‌های اتومبیل

قسمتی از متن پایان نامه :

توزیع

توزیع عبارت می باشد از  تحویل محصول و یا خدمت در زمان و مکان مورد نظر. یک استراتژی کلی در مورد توزیع هست. اولین استراتژی به گونه مستقیم می باشد و دومین استراتژی ارائه کالا و خدمات به کمک کانال های توزیع می باشد (Maleki, 2005). توزیع، عامل تعیین کننده موفقیت برای تمام شرکت های بیمه می باشد. امروزه بیمه گران ملی حضور گسترده ای در هند دارند. ایجاد یک شبکه توزیع، بسیار گران قیمت و زمان بر می باشد. اگر بیمه گران علاقمند به بهره گیری از مزیت جمعیت زیاد هند و رسیدن به انبوهی از مشتریان سودآور باشند، پس مسیرهای توزیع و شرکای جدیدی مورد نیاز خواهند بود (سبزی و همکاران، 1390، 34).

 

2-4- ضعف های بیمه از نقطه نظر بازاریابی

خانواده ها اکثرا ً به سه دلیل از خرید بیمه های زندگی طفره می طریقه در حالیکه نقدینگی  و قدرت خرید خود را برای کالاهای غیر ضروری دیگر مصرف می نمایند که اهمیت آن در مقایسه با مزایای بیمه های زندگی قابل سنجش نیست. این علت های عبارتند از:

مزایا و منافع بیمه های زندگی در آینده نسبتا ً دوری قابل بهره گیری می باشد و به همین دلیل آنهایی که بیمه های زندگی را خریداری می کنند، نیازهای درجه دوم زندگی خود را فدای آینده ای دور که ممکن می باشد در دو یا سه دهه آینده تحقق یابد می نماید ویا اینکه تأمینی را در قبال مرگ زودرس خود برای خانواده خریداری کنند، لذا پاسخ های مناسب و قانع کننده در این زمینه می تواند گره گشا باشد.

وقوع خطرات و ریسک هایی که بیمه گذار در قبال آن بیمه می گردد از دیدگاه وی بعید بنظر می رسد  و در صورتی که،  بازاریاب و عامل فروش بتواند آن را به نحوی نه چندان زننده و به گونه مناسب ترسیم کند، می تواند در امر فروش موفق گردد. بیمه زندگی این اطمینان را به خریدار می دهد که در ایام پیری و یا فوت زودرس معضلات اقتصادی برای خانواده و یا بیمه گذار ایجاد نگردد. این واقعیت برای افراد میانسال قابل درک وترسیم می باشد در حالیکه مرگ و مصائب و معضلات اقتصادی در زمان پیری برای جوانان در هاله ای از ابهام پنهان شده می باشد. بسیاری از افراد ضرورت خرید بیمه آتش سوزی  ویا اتومبیل را با دیدن حوادث ناگوار درک می نمایند، اما هیچگاه پذیرای  این واقعیت که ممکن می باشد  در پس امروز فردای  توأم با فقر و تنگدستی وجود داشته باشد و یا اینکه در اثر بروز حادثه ای ناگوار نهاد خانواده آنها با مشکل اقتصادی مواجه گردد تصور نمی نمایند.

تنبلی و بی فکری بشر: دلیل سوم  که چرا انسانها با میل و آگاهی  کامل نسبت  به خرید بیمه های  زندگی اقدام نمی‎نمایند. در حالیکه به آن نیاز داشته و به این نیاز آگاهند و حتی قدرت پرداخت حق بیمه‎های آن را هم دارند، برمی گردد به همان شیوه سنتی و قدیمی بشر، یعنی تنبلی. این مشکلی می باشد که امروز پیش روی هر بازاریاب و فروشنده قرار دارد.

سوالات یا اهداف این پایان نامه :

اهداف پژوهش

 1-7-1- اهداف علمی

مطالعه تاثیر ابزار  ترفیعی( تبلیغات ) بر خرید بیمه نامه های اتومبیل در شرکت بیمه پارسیان در استان گیلان

1-7-2- اهداف کاربردی

شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید

هدف بکار گیری نتایج حاصل از پژوهش در شرکت بیمه پارسیان در استان گیلان می باشد.

 

1-7-3- اهداف ویژه

  • سنجش اندازه تاثیر تبلیغات تلوبزیونی و رادیویی و جاده ای و روزنامه و مجلات و اینترنتی از طریق آگاهی بر فرآیند اقدام به خرید بیمه نامه های اتومبیل از سوی بیمه گذاران
  • سنجش اندازه تاثیر آگاهی بر علاقه بیمه گذاران
  • سنجش اندازه تاثیر علاقه بر تمایل بیمه گذاران
  • سنجش اندازه تاثیر تمایل براقدام به خرید بیمه گذاران
  • الویت بندی ابزارهای ترفیعی تبلیغات بر اقدام خرید بیمه نامه اتومبیل از سوی بیمه گذاران
  • ارائه راهکارهای مناسب برای بکار گیری رسانه های تبلیغاتی در جهت افزایش فروش بیمه نامه ها

 

لینک متن کامل پایان نامه رشته مدیریت با عنوان : مطالعه تاثیر ابزار ترفیعی بر خرید بیمه‌نامه‌های اتومبیل  با فرمت ورد