دانلود پایان نامه ارشد رشته مدیریت

عنوان کامل پایان نامه :

 مطالعه تاثیر ابزار ترفیعی بر خرید بیمه‌نامه‌های اتومبیل

قسمتی از متن پایان نامه :

– تعریف مفهومی و عملیاتی متغیرهای پژوهش

  • آگاهی:

تعریف مفهومی: در این مرحله، مصرف کنندگان یا خریداران آغاز بایستی از وجود محصولات جدید آگاهی داشته باشند یا مطلع باشند که تبلیغات بازرگانی تأثیر مهمی را در این زمینه اعمال می کند (دادگران، 1389).

تعریف عملیاتی: مقصود از آگاهی ‌در این پژوهش، میانگین نمرات کسب شده از پاسخ به سوالات 1 تا 4 پرسشنامه می‎باشد.

  • علاقه:

تعریف مفهومی: در این مرحله علاقه درمصرف کننده ایجاد می گردد که به اندازه علاقه مندی مصرف کننده نسبت به آن کالا بر می گردد. البته در این باب، تبلیغات بازرگانی نیز در راستای خرید مصرف کننده به ایجاد علاقه کمک می کند (فانی، 1385).

تعریف عملیاتی: مقصود از علاقه ‌در این پژوهش، میانگین نمرات کسب شده از پاسخ به سوالات 9 تا 11 پرسشنامه می‎باشد.

  • تمایل:

تعریف مفهومی: در این مرحله یک مارک تجاری از سایر مارکهای تجاری ترجیح داده می گردد یا اینکه از میان کالاهای موجود در سبد کالاهای انتخابی یکی از محصولات بر سایرین ترجیح داده می گردد و برای خرید انتخاب می گردد(دادگران، 1389).

تعریف عملیاتی: مقصود از تمایل ‌در این پژوهش، میانگین نمرات کسب شده از پاسخ به سوالات 5 تا 8 پرسشنامه می‎باشد.

  • خرید:

تعریف مفهومی: در صورتی که انتقال پیامهای تبلیغاتی با موفقیت انجام شده باشد و باور مصرف کننده نیز بر این باشد که مراحل فوق رابه صورت عقلایی طی کرده می باشد، اقدام خرید انجام می شود و مصرف کننده، کالای مورد تبلیغ را می خرد. (فانی، 1385). خرید کالا یک رفتار می باشد که تحت تأثیر عوامل درونی و شخصی فرد و محیط قرار دارد (عبدالوند، 1389).

تعریف عملیاتی: مقصود از تمرکز بر مشتری ‌در این پژوهش، میانگین نمرات کسب شده از پاسخ به سوالات 12 تا 15 پرسشنامه می‎باشد.

سوالات یا اهداف این پایان نامه :

اهداف پژوهش

 1-7-1- اهداف علمی

مطالعه تاثیر ابزار  ترفیعی( تبلیغات ) بر خرید بیمه نامه های اتومبیل در شرکت بیمه پارسیان در استان گیلان

1-7-2- اهداف کاربردی

شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید

هدف بکار گیری نتایج حاصل از پژوهش در شرکت بیمه پارسیان در استان گیلان می باشد.

 

1-7-3- اهداف ویژه

  • سنجش اندازه تاثیر تبلیغات تلوبزیونی و رادیویی و جاده ای و روزنامه و مجلات و اینترنتی از طریق آگاهی بر فرآیند اقدام به خرید بیمه نامه های اتومبیل از سوی بیمه گذاران
  • سنجش اندازه تاثیر آگاهی بر علاقه بیمه گذاران
  • سنجش اندازه تاثیر علاقه بر تمایل بیمه گذاران
  • سنجش اندازه تاثیر تمایل براقدام به خرید بیمه گذاران
  • الویت بندی ابزارهای ترفیعی تبلیغات بر اقدام خرید بیمه نامه اتومبیل از سوی بیمه گذاران
  • ارائه راهکارهای مناسب برای بکار گیری رسانه های تبلیغاتی در جهت افزایش فروش بیمه نامه ها

 

لینک متن کامل پایان نامه رشته مدیریت با عنوان : مطالعه تاثیر ابزار ترفیعی بر خرید بیمه‌نامه‌های اتومبیل  با فرمت ورد