دانلود پایان نامه ارشد رشته مدیریت

عنوان کامل پایان نامه :

 مطالعه تاثیر ابزار ترفیعی بر خرید بیمه‌نامه‌های اتومبیل

قسمتی از متن پایان نامه :

– مقدمه

دردنیای رقابتی امروز، بازاریابی برای هر نوع حرکت آگاهانه و هدفمند در بازار  ضروری بوده و تأثیر آن در آغاز انجام تمام تلاشها مانند تولید محصولات و ارائه خدمات  مطلوب به جامعه به وضوح قابل نظاره می باشد، در عصرکنونی که مفاهیم ارتباطات، رقابت و مشتری گرایی باهم پیوند خورده می باشد تبلیغات به عنوان عنصری آمیخته ازبازاریابی، تأثیر  محوری در حفظ و بقاء سازمانها با شناساندن و معرفی محصولات و خدمات ایفاء می ‌کند. بشر امروز خواسته یا ناخواسته زیر بمباران شدید اطلاعاتی قرار گرفته می باشد، در این راستا پیامهای بازرگانی که برای سوق دادن رفتار مشتریان جهت خرید محصولات به کار گرفته شده می باشد یکی از عناصر این مجموعه پیچیده و بدون مرز اطلاعاتی می باشد. شرکتها  تبلیغات را به کرات مورد بهره گیری قرار می دهند تا موجبات ارتقاء سهم بازار کالاوخدماتشان فراهم گردد (حسینی و همکاران، 1388: 119).

مطالعات گوناگون نشان می دهد که سازمانهای خدماتی در مقایسه با سازمانهای تولیدی توجه کمتری به تبلیغات دارند که ناشی از خصیصه منحصربفرد خدمت یعنی ناملموس بودن آن می باشد (Herington et al,2000 : 102).

اصطلاح بازاریابی بیمه به بازاریابی خدمات بیمه ای با هدف خلق مشتری و کسب سود از طریق رضایت مشتری تصریح می کند. بازاریابی بیمه بر تنظیم ترکیب ایده آلی برای کسب و کارهای بیمه ای تمرکز دارد. به نحوی که سازمان بیمه ابقاء می یابد و در یک چشم انداز درست رشد می کند (سبزی و همکاران، 1390، 32).

 

2-2- بازاریابی در بیمه

در صنعت بیمه، بازاریابی امری صرفاً اقتصادی نیست تا به این وسیله سودآوری شرکت ها و نمایندگان را افزایش دهد، بلکه امکانی می باشد برای آگاهی بخشیدن به مردم، برای اینکه از بیمه، وسیله محکم و مطمئنی برای رفع نیازهای آینده خود فراهم آورند.

سوالات یا اهداف این پایان نامه :

اهداف پژوهش

 1-7-1- اهداف علمی

شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید

مطالعه تاثیر ابزار  ترفیعی( تبلیغات ) بر خرید بیمه نامه های اتومبیل در شرکت بیمه پارسیان در استان گیلان

1-7-2- اهداف کاربردی

هدف بکار گیری نتایج حاصل از پژوهش در شرکت بیمه پارسیان در استان گیلان می باشد.

 

1-7-3- اهداف ویژه

  • سنجش اندازه تاثیر تبلیغات تلوبزیونی و رادیویی و جاده ای و روزنامه و مجلات و اینترنتی از طریق آگاهی بر فرآیند اقدام به خرید بیمه نامه های اتومبیل از سوی بیمه گذاران
  • سنجش اندازه تاثیر آگاهی بر علاقه بیمه گذاران
  • سنجش اندازه تاثیر علاقه بر تمایل بیمه گذاران
  • سنجش اندازه تاثیر تمایل براقدام به خرید بیمه گذاران
  • الویت بندی ابزارهای ترفیعی تبلیغات بر اقدام خرید بیمه نامه اتومبیل از سوی بیمه گذاران
  • ارائه راهکارهای مناسب برای بکار گیری رسانه های تبلیغاتی در جهت افزایش فروش بیمه نامه ها

 

لینک متن کامل پایان نامه رشته مدیریت با عنوان : مطالعه تاثیر ابزار ترفیعی بر خرید بیمه‌نامه‌های اتومبیل  با فرمت ورد