دانلود پایان نامه ارشد رشته مدیریت

عنوان کامل پایان نامه :

 مطالعه تاثیر ابزار ترفیعی بر خرید بیمه‌نامه‌های اتومبیل

قسمتی از متن پایان نامه :

اهداف تبلیغات بازرگانی

اندازه گیری آثار تبلیغات بسیار مهم می باشد زیرا نتایج آن برای برنامه ریزی، اصلاح و تعدیل فعالیتهای سازمانها بسیار مفید خواهد بود (Minh hou poh et al, 2007:67). امروزه دیگر هیچ کس از اهمیت درک تبلیغات در امر بازرگانی خود را بی نیاز نمی داند، اگر تبلیغات در کوتاه مدت به حفظ سهم فروش در بازارها کمک می کند، در بلند مدت با ایجاد عادت در مشتری همراه می باشد. در حقیقت در عصری که بر اصل مشتری گرایی استوار می باشد، یافتن راههایی برای ایجاد ارتباط مداوم با مصرف کنندگان جهت معرفی محصولاتی که مطابق با سلیقه های آنان باشد امری اجتناب ناپذیراست، تبلیغات تلویزیونی از طریق ارایه تصاویر و اشکال ثابت و متحرک به بینندگان، فرصتهای ارتباطی بیشماری را برای موسسه فراهم می سازد که به شکل بالقوه ای با دامنه وسیعی از مخاطبان در ارتباط باشد (Brassing et al,2000 :47).

با مطالعه آثار تبلیغات و ارتباط آن با اهداف سازمانها میتوان تغییراتی را در بودجه تبلیغاتی، شکل و محتوای پیامها و نوع رسانه و کانالهای ارتباطی و حتی زمان و شرایط اجرای تبلیغ به اقدام آورد تا تبلیغات، مفیدتر و مؤثرتر از گذشته انجام گیرد. زیرا تبلیغات موجب ترغیب مشتریان برای توصیه های مثبت به دوستان و آشنایان می گردد  (( Ennew et al,2000:7. مدیران همواره علاقه مند به تبلیغات بوده اند، زیرا که اغلب آن را به عنوان یک محرک مهم بر رفتار مصرف کننده تلقی می کنند (( Godes et  al,2004 :545.

هدف از تبلیغ فقط شناساندن کالا نیست و مؤسسات بازرگانی هیچگاه بی نیاز از تبلیغ نیستند زیرا فروش هیچگاه به نقطه اشباع نمی رسد. تبلیغات می تواند اهداف متفاوتی داشته باشدکه اهم آنها به قرار زیر می باشد :

1- ازدیاد نوع مصرف: تبلیغات باعث افزایش تنوع در مصرف می گردد.

2- ازدیاد مقدار خرید: کالاهای کوچک را می توان در بسته های بزرگ چندین عددی فروخت که در مصرف کل مؤثر می باشد.

3- ازدیاد مصرف: کالاهای فصلی را می توان با تبلیغات در تمام طول سال به فروش رساند.

4- ازدیاد تکرار مصرف: کالاهایی که برای بهره گیری از کالاهای دیگر لازم هستند و نسبت به آنها جنبه فردی داشته، دارای عمر کوتاهی خواهند بود. نظیر روغن موتور وباطری رادیو که آنهارا می توان در زمانهای کوتاه‎تری تعویض نمود تا کالای اصلی بهتر کار کند.

5- جلب نسل جدید: تبلیغات رقبا مانع از ارث رسیدن شهرت  کالاهاست و نمی توان گفت وقتی کالایی معروف یک نسل گردید، نسل بعدی هم پس از بلوغ همان را خریداری می کند.

6- نام مؤسسه یا نام کالا : کالا یا مؤسساتی که در اثر تبلیغ معروفیت یافته اند، اگر تبلیغ مداوم نکنند پس از مدتی فراموش می شوند و نام رقبا جانشین آنها می گردد.

7- مبارزه با عقاید مخالف:  گاهی اتفاق می افتد شایعات سوئی بر علیه یک کالا یا  مؤسسه یا مدیران یک واحد اقتصادی بر سر زبانها می افتد. در این صورت با یک برنامه تبلیغاتی خاص می توان شایعات فوق را خنثی نمود.

8- مبارزه با جانشین: دراثر اختراعات یا تبلیغات، بعضی کالاها جانشین دیگر کالاها می شوند. برنامه های  متناسب تبلیغاتی قادر خواهند بود تا حدودی جلوی  متروک شدن کالا را گرفته  یا لااقل برای مدت زیادی آن را به تأخیر بیاندازد.

سوالات یا اهداف این پایان نامه :

شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید

اهداف پژوهش

 1-7-1- اهداف علمی

مطالعه تاثیر ابزار  ترفیعی( تبلیغات ) بر خرید بیمه نامه های اتومبیل در شرکت بیمه پارسیان در استان گیلان

1-7-2- اهداف کاربردی

هدف بکار گیری نتایج حاصل از پژوهش در شرکت بیمه پارسیان در استان گیلان می باشد.

 

1-7-3- اهداف ویژه

  • سنجش اندازه تاثیر تبلیغات تلوبزیونی و رادیویی و جاده ای و روزنامه و مجلات و اینترنتی از طریق آگاهی بر فرآیند اقدام به خرید بیمه نامه های اتومبیل از سوی بیمه گذاران
  • سنجش اندازه تاثیر آگاهی بر علاقه بیمه گذاران
  • سنجش اندازه تاثیر علاقه بر تمایل بیمه گذاران
  • سنجش اندازه تاثیر تمایل براقدام به خرید بیمه گذاران
  • الویت بندی ابزارهای ترفیعی تبلیغات بر اقدام خرید بیمه نامه اتومبیل از سوی بیمه گذاران
  • ارائه راهکارهای مناسب برای بکار گیری رسانه های تبلیغاتی در جهت افزایش فروش بیمه نامه ها

 

لینک متن کامل پایان نامه رشته مدیریت با عنوان : مطالعه تاثیر ابزار ترفیعی بر خرید بیمه‌نامه‌های اتومبیل  با فرمت ورد